Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Šéf mi přidal!

Sice práci, ale i peníze! A tak jsem se rozhodl, že s vyššími finančními možnostmi začnu žít i na vyšší životní úrovni.  

Procházím se mezi regály v Kauflandu. S mírným úšklebkem míjím vystavené zboží ve slevě. To není nic pro mě. Jdu až k pečivu, kde lituji těch cizích, špinavých rukou přehrabujících se mezi obyčejnými rohlíky a houskami. Rozhlížím se po celozrnném pečivu. Nacházím housky se sezamem, dýňový chléb a rohlíky, co nejsou ani vidět pod nánosem toho všeho zrní. Beru si dva. Zas o tolik jsem přidáno nedostal. 

Pokračuji směrem k uzeninám a lahůdkám. Z dálky už na mne mává prodavačka tohoto úseku, slečna Eržika. "Pán Tomáš, pojďte, máme dobrou vysočinu," volá na mne, hubu mastnou od gothaje. Nesouhlasně kroutím hlavou a říkám: "Dnes ne, milá Eržo, dnes si jdu pro lososa a nejlepší sýr jaký máte!" Eržika si leknutím zakryla otevřená ústa. "Mohu Vám alespoň nabídnout rumcajse? Nebo vlašák, pan Tomáš, čerstvý, dobrý vlašák!" Pohladil jsem ji po buclaté tváři, která se pomalu začala mačet slzami, a řekl: "Věděli jsme oba, že tohle jednou skončí. Je čas otočit list a začít novou kapitolu." Otočil jsem se k odchodu. Eržika vytáhla nůž a snad by i dokonala svoji sebevraždu, kdyby jí nezastavili kolegyně, přitom jí šeptali: "Nestojí za to! On za to nestojí!" 

Do košíku se k rohlíkům přidaly i na tenko nakrájené plátky lososa. V sýrech se bohužel tolik nevyznám, tak jsem si vzal jen hermelín s tím, že ten nic nezkazí. Vybrat si na tento výjimečný večer dobré pití nebyl žádný problém. Pivo jsem zavrhl hned na začátku. Ba ne, to chce něco lepšího! Krabicové víno? Dobré, ale ne pro muže mého postavení. Hle, tu je! Modrý Portugal! To musí být skutečně zvláštní víno. Já znám bílé, červené, někde jsem četl i o růžovém, ale modré? To jistě pijí jen úspěšní lidé. Tomu by odpovídala i cena. 

Doma jsem veškeré pochutiny položil na stůl. Víno se klasickým "Plonk" nadechlo vzduchu a rozlilo se do půlitříku (skleničky na víno ještě nemám). Zapínám notebook s tím, že si k jídlu pustím nějakou hezkou muziku. A nastal problém. Totiž, jakou muziku? Copak se hodí k takovýmto hodům Iron Maiden? Nezkazí dojem z jídla Rammstein? Jde snad víno dohromady se System of a down? Ne ne, takhle to nepůjde. Snažím se rozpomenout na nějakou vážnou hudbu, na to skutečné umění. Jasně, Vivaldi a jeho čtyři roční období! Na youtube jsem našel osmihodinovou verzi a dal se do poslechu. Musím říct, že to byla skutečně nádhera, ale po třech hodinách jsem vycítil čas na změnu. Chtělo by to něco kratšího. Přemýšlím, a pak jsem si vzpomněl. Ještě v mých chudých dobách jsem koukal na sportovní přenosy vysílané Českou televizí. Vždy o přestávkách běžela upoutávka na jiné kanály této televize a mezi nimi byl i kanál ČT Art. No jasně! Na jedničce dávají pohádky a kriminálky, dvojka je pro ty, co neustále onanují nad druhou světovou válkou, čtyřka je pro sportovce, Déčko pro děti a důchodce a Art? Ten je přece pro nás, pro ty, kteří podlehli umění! A nemusí ani vstávat od notebooku, protože na YT jsou nahrány jednotlivé pořady tohoto kanálu. Tak si hned jeden pouštím a záhy lituji. Pustil jsem se ho ještě několikrát, protože jsme stále nemohl uvěřit. 

Druhý den jsem si zašel pro pět rohlíků a dvacet deka vysočiny. Doma jsem to spláchnul několika dvanáctkama a koukal na Viktorku jak se snaží s Razgradem. Před spaním jsem ještě prostřednictvím dvojky dobyl Berlín a šel spát. 

Den předtím mne z rovnováhy vyvedlo toto video:

https://www.youtube.com/watch?v=SJxHYmp92jg

Autor: Daniel Tomáš | úterý 30.8.2016 15:48 | karma článku: 17,64 | přečteno: 1031x
  • Další články autora

Daniel Tomáš

Proč píšu knihu

Ona taková kniha, to není nějaká lecjaká věc. Mnohdy si jí lidé vůbec neváží, natož aby se jí svěřovali a rovnou jí hází do ohně. Jo, byli i takoví lidé. Ale pak sami shořeli. Na to bacha.

11.9.2023 v 15:09 | Karma: 9,39 | Přečteno: 191x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Mravenčí doktor odchází od soudu s podmínkou

Připomeňme si sled událostí případu, který otřásl naší republikou a o kterém slyšel snad úplně každý člověk v zemi. Na ostře sledovaný případ, který byl dnes završen vynesením rozsudku, jako první upozornil básník Jozef Kožíšek.

7.9.2023 v 14:33 | Karma: 16,79 | Přečteno: 808x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Braničtí rytíři

Dle starých pověstí českých, ukrývá se v katakombách pod branickým pivovarem mocné vlastenecké vojsko, které je připraveno v hodině temna vyjet na pomoc nepříteli národa českého.

19.5.2022 v 10:59 | Karma: 9,40 | Přečteno: 344x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Než rasistou, to radši vrahem bys bejt chtěl

Narazil jsem v minulém týdnu na dva zvláštní články. V jednom je hlavní postavou člověk, který před deseti lety v soukromé konverzaci použil rasistickou metaforu a nyní je bez práce. V druhém článku je pak člověk, který před...

18.10.2021 v 13:55 | Karma: 33,86 | Přečteno: 1140x | Diskuse| Společnost

Daniel Tomáš

Zahrajeme si na trenéra

Jste trenérem týmu, který usiluje o postup do Ligy mistrů. Z prvního zápasu si přivezete dvougólové manko a v domácím prostředí tak musíte minimálně vstřelit tři branky a žádnou nedostat, abyste se vyhnuli prodloužení a ...

11.8.2021 v 15:05 | Karma: 17,73 | Přečteno: 578x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

PŘEHLEDNĚ: Langšádlová nekončí jako první. Jaké změny už zažila Fialova vláda?

25. dubna 2024  9:33

Přehledně Ve čtvrtek oznámila demisi ministryně pro vědu a výzkum Helena Langšádlová (TOP 09). V koaliční...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  9:29

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

„Musím přemýšlet.“ Španělský premiér zvažuje demisi kvůli vyšetřování své ženy

25. dubna 2024  9:21

Španělský premiér Pedro Sánchez ve středu večer uvedl, že zvažuje rezignaci v souvislosti se...

ANO napadlo u Ústavního soudu změny u stavebního spoření. Vadí mu i zpětná účinnost

25. dubna 2024  9:17

Opoziční hnutí ANO napadlo u Ústavního soudu změny ve stavebním spoření, které byly součástí...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 146
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1520x
Jsem velekrál skladu v maličké firmě. Mám jen jediného podřízeného, a ani ten mne neposlouchá.. Dvakrát jsem neúspěšně studoval VŠ, tak jsem se dal na dráhu dělníka. Jsem pánem ještěrky a vozím palety z bodu A do bodu B, a když je frmol, tak i do bodu C, ale v žádném případě do bodu D.. Mám rád sport, pivo, rybařinu, pivo, dobré jídlo, přítelkyni, pivo, četbu, Bory, bory, skaliny, řeky, lučiny, českou hymnu, vychlazenou Plzeň a tak různě....

Tady mi můžete anonymně nadávat:

danieltomas08@post.cz

 

Seznam rubrik