Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zvláštní cigareta

V pátek večer jsme s kamarádem Michalem plánovali rybářskou výpravu na nadcházející víkend. Dopili jsme poslední půllitr a chystali se domů, když mi kamarád podal podivnou cigaretu.

"Co to je?" zeptal jsem se a zkoumal ručně balenou a podivně zapáchající cigaretu. "To jsou zase ty tvoje Ukrajiny, ne?"

"Hele, dej si jí, až budeš doma a uvidíš," řekl Michal a podezřele se usmíval.

Vydali jsem se tedy ku domovu a rozloučili se. Doma jsem si zapnul televizi, protože se mi nechtělo ještě jít spát, ačkoliv jsme druhý den ráno měli brzký sraz. Chvilku jsem se díval na tradičně tragický páteční program, než mne mé smysly požádali o nikotinovou dávku. Jako vždy jsem se je snažil přesvědčit, že by jsme se na to měli vyprdnout a netlouct ty hřebíky do rakve. Vzpomněl jsem si na tu zvláštní cigaretu od Michala a řekl si, že tedy ještě jednu si dám a šel na balkon. Zpočátku mi tedy nijak úchvatná nepřipadala. Trošku jsem se zakuckával a žiletky mi projely hrdlem. A ten smrad... Fakt Ukrajina, řekl jsem si. Musel jsem se tomu smát. Na noční obloze se rozestoupily mraky a mocný úplněk se ukázal v celé své kráse. Měl jsem chuť ho namalovat a skládat básně. Na chviličku jsem se na něj zadíval.

Asi po půlhodině zírání na měsíc jsem na parkovišti pod balkonem zaznamenal zvuk nastartovaného motoru. Sledoval jsem řidiče, jak se přímo pode mnou otáčí se svým bílým vozem a snaží se parkoviště opustit. Také mám bílé auto. A dokonce i Forda, jako tento řidič. A přesně ten samý typ, Ford Fiesta. A také třídveřák. Ty vole, napadlo mne, to je přece moje auto!

Vyběhl jsem z balkonu a stejně tak rychle i z bytu. Bosý, jen v trenýrkách a tílku, jsem utíkal ze schodů, které jsem bral po pěti a po chvilce jsem se ocitnul na parkovišti, zrovna ve chvíli, kdy zloděj jel okolo domovních dveří. Rozběhl jsem se za autem a křičel: "Zloděj!". Jsem přesvědčen, že mne ten lump viděl, ale nezastavil, naopak zrychlil, což mne rozzuřilo, ale zároveň jsem si uvědomil, že toto kolo jsem prohrál. Chtěl jsem se vrátit zpět do bytu a zavolat policii, ale nechal jsem nahoře klíče. Přistěhoval jsem se teprve nedávno, nechtěl jsem zvonit na sousedy takto oblečený, navíc bych se do bytu stejně nedostal. Rozhodl jsem se tedy, že na policejní stanici dojdu pěšky. Stejně už bylo poměrně dost hodin a na ulicích nebude tolik lidí, které bych mohl potkat.

Ke stanici to zase taková dálka není. Možná je i nějaká blíž, ale jistě vím o jedné, které je vzdálená zhruba dvě stanice tramvají, kterou jsem ale samozřejmě nejel, šel jsem pěšky. Vyhnul jsem se hlavní třídě a šel bočními ulicemi, ale po chvilce jsem ztratil orientaci. Vůbec nevím, jak se mi to mohlo stát. Ještě nikdy jsem se neztratil, a to ani v cizině. Trošku jsem zpanikařil. Naštěstí jsem po chvilce zpozoroval mladou slečnu, která šla na opačném konci ulice směrem ke mě. Super, řekl jsem si, počkám na ní zde a zeptám se jí na cestu ke stanici. Nechtěl jsem stát na ulici a čekat, protože kdyby mne viděla, nejspíš by se otočila a šla pryč. Schoval jsem se tedy do křoví u cesty. Když byla na mé úrovni, promluvil jsem.

"Dobrý den, mladá paní,..." více jsem říct nestačil. Jakmile jsem udělal krok ze křoví, začala tato šílená žena, bůh ví proč, ječet, jako by ji na nože brali. Rozmáchla se svojí kabelkou a udeřila mne na spánek. Nevím, co ty ženské v těch kabelkách nosí. Jestli třeba při odchodu z domova si vezmou mobila, klíče, peněženku a dvě cihly... Nevím. Každopádně mne uzemnila a já se položil do křoví na znak, kde jsem nějakou dobu postrádal vědomí. K tomu mne přivedly až blikající policejní majáčky a silné paže táhnoucí mě na ulici. Byli to strážci zákona, kteří byli přivolání jakousi vyděšenou ženou.

Policisté byli profíci. Odvezli mne na stanici, několikrát si nechávali vyprávět můj příběh, dost se u toho nasmáli, udělali mi kafe, ošetřili zranění a odvezli mne domů, kde již čekal zámečník. Dveře bytu byly otevřeny a policisté mne ujistili, že mé auto najdou. Rád jsem jim věřil. "Kdyby se mi ten hajzl tak dostal do rukou," řekl jsem jim statečně.

"No jo no jo, to víte, že jo," řekli a mávnutím se rozloučili.

Televize byla stále zapnutá, tak jsem se posadil, protože na spánek jsem neměl ani pomyšlení. Pak jsem si vzpomněl na zítřejší rybářskou výpravu. Vzal jsem telefon a vytočil Michalovo číslo. Po dlouhé chvíli se na druhém konci konečně ozval kamarádův rozespalý hlas. "Kámo, výprava se ruší!" oznámil jsem mu a převyprávěl mu události dnešní noci. Chvilku se na druhé straně nic neozývalo, až jsem si říkal, jestli opět neusnul. Pak Michal promluvil: "Ty vole, magore! Vždyť máš auto v servisu a zejtra jedeme přece mým!"

Autor: Daniel Tomáš | pondělí 19.12.2016 18:13 | karma článku: 20,94 | přečteno: 780x
  • Další články autora

Daniel Tomáš

Proč píšu knihu

Ona taková kniha, to není nějaká lecjaká věc. Mnohdy si jí lidé vůbec neváží, natož aby se jí svěřovali a rovnou jí hází do ohně. Jo, byli i takoví lidé. Ale pak sami shořeli. Na to bacha.

11.9.2023 v 15:09 | Karma: 9,39 | Přečteno: 191x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Mravenčí doktor odchází od soudu s podmínkou

Připomeňme si sled událostí případu, který otřásl naší republikou a o kterém slyšel snad úplně každý člověk v zemi. Na ostře sledovaný případ, který byl dnes završen vynesením rozsudku, jako první upozornil básník Jozef Kožíšek.

7.9.2023 v 14:33 | Karma: 16,79 | Přečteno: 808x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Braničtí rytíři

Dle starých pověstí českých, ukrývá se v katakombách pod branickým pivovarem mocné vlastenecké vojsko, které je připraveno v hodině temna vyjet na pomoc nepříteli národa českého.

19.5.2022 v 10:59 | Karma: 9,40 | Přečteno: 344x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Než rasistou, to radši vrahem bys bejt chtěl

Narazil jsem v minulém týdnu na dva zvláštní články. V jednom je hlavní postavou člověk, který před deseti lety v soukromé konverzaci použil rasistickou metaforu a nyní je bez práce. V druhém článku je pak člověk, který před...

18.10.2021 v 13:55 | Karma: 33,86 | Přečteno: 1140x | Diskuse| Společnost

Daniel Tomáš

Zahrajeme si na trenéra

Jste trenérem týmu, který usiluje o postup do Ligy mistrů. Z prvního zápasu si přivezete dvougólové manko a v domácím prostředí tak musíte minimálně vstřelit tři branky a žádnou nedostat, abyste se vyhnuli prodloužení a ...

11.8.2021 v 15:05 | Karma: 17,73 | Přečteno: 578x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Pořadatelka nahé párty dostala v Rusku pokutu, provinila se kritikou války

25. dubna 2024  15:14

Moskevský soud ve čtvrtek uložil pokutu 50 tisíc rublů (asi 12 750 korun) televizní moderátorce a...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno 

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

POLITICKÝ DIÁŘ: Pověstná „střídačka“ ODS a Kupkův úspěch na kongresu

25. dubna 2024

Premium Byť se před čtrnácti dny na kongresu ODS v Ostravě téměř nic nestalo (natož aby šlo o něco...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:56

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

  • Počet článků 146
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1520x
Jsem velekrál skladu v maličké firmě. Mám jen jediného podřízeného, a ani ten mne neposlouchá.. Dvakrát jsem neúspěšně studoval VŠ, tak jsem se dal na dráhu dělníka. Jsem pánem ještěrky a vozím palety z bodu A do bodu B, a když je frmol, tak i do bodu C, ale v žádném případě do bodu D.. Mám rád sport, pivo, rybařinu, pivo, dobré jídlo, přítelkyni, pivo, četbu, Bory, bory, skaliny, řeky, lučiny, českou hymnu, vychlazenou Plzeň a tak různě....

Tady mi můžete anonymně nadávat:

danieltomas08@post.cz

 

Seznam rubrik