Jak jsem se vypořádal se šmejdem

13. 04. 2017 8:39:30
Náš dědeček je již v důchodu a zřejmě se docela nudí. Stává se tak poměrně často, že neodmítne do domu pustit šmejda, který mu nabízí různé hrnce či mobilní tarify. Moje mamina pak musí chodit po městě a rušit dědečkem uzavřené...

...smlouvy a obchody. A že už se něco nachodila. Nic nepomohlo ani její domlouvání dědečkovi. Oni šmejdi vědí, jak na to. A tak mě jednoho dne maminka pověřila důležitým úkolem. Dědečkovi řekla, aby nám okamžitě zavolal, jakmile se u něho objeví domovní prodejce a v tu chvíli budu na místo vyslán já a důrazně šmejdovi promluvím do duše. Jak může člověk se sto sedmdesáti centimetry někomu důrazně promlouvat do duše jsem netušil, ale důvěru ve mne vloženou jsem nemínil zklamat.

A jednoho dne to přišlo. Dedeček dal echo a do telefonu zahlásil předem domluvené heslo - kuře je v troubě. Na nic jsem nečekal a sedl do auta. "Je v obýváku," řekl mi dědeček, když jsem se zouval u něho na chodbě. Nakráčel jsem si to tedy do obýváku, ruce pěkně od těla, abych budil zdání nadopovaného vzpěrače. V pokoji již byly rozestavěné nějaké hrnce a za nimi se v křesle krčil šmejd. Přišel jsem až k němu a řekl: "Koukej si to tady sbalit a vypadni,". Díval se na mne jako na blázna, ale když pochopil, že si nedělám legraci, začal si balit ty jeho hrnce zpátky do tašek a něco si brblal.

Sledoval jsem ho pozorně, přeci jen to je šmejd a ještě by mohl něco ukrást, když v tom jsem zahlédl fakt parádní pánvičku. "Počkejte chvilku," zarazil jsem ho, "co byste chtěl za tu pánvičku?" Řekl mi cenu, která nebyla zrovna malá a já se tak k uzavření obchodu příliš neměl, čehož si asi všimnul a řekl: "Ale mohl bych vám k tomu dát tenhle hrnec za polovinu," a ukázal mi celkem pěkný hrnec. To už vypadalo mnohem lépe. Dědeček se zeptal, jestli by pánvičky nebyly dvě a měl velikou radost, když prodejce vytáhl další. A to nebylo všechno!

Za velice rozumnou cenu se k pánvičce a hrnci dala pořídit ještě luxusní sada příborů. A ne nějakých hliníkových, ale rovnou plastových! Řekl jsem prodejci, ať ty hrnce a kastrůlky před námi neschovává a kouká je všechny hezky vybalit. To byla nádhera. Dali jsme s dědečkem hlavy dohromady a po krátké diskuzi jsme si zakoupili jednu sadu hrnců na doma, jednu na chatu a jednu pro maminku, s tím, že pro maminku jsme ještě dostali úplně zadarmo dvě slušivé chňapky do kuchyně.

Řekli jsme tomu milému chlapíkovi, že už máme asi vše a že tedy obchod uzavřeme, ale prodejce sprásknul rukama a řekl: "Jejda, to je škoda. Kdybyste nakoupili ještě jen za padesát tisíc, tak bych vám dal zdarma tuhle krásnou zástěru a dvě houbičky na nádobí."

No neberte to... Tak jsme tedy zakoupili ještě další sady. Jedna se dá k Vánocům tetě Blance, jedna se dá tetě Vilmě a další tři se ještě odvezou na chatu, však se tam neztratí! To už jsme museli vybírat z katalogů, protože si ten sympatický prodejce bohužel více zboží nepřinesl. Ale v katalogu bylo z čeho vybírat. Krom vybavení do kuchyně jsme ještě nakoupili nějaké deky, potahy na křesla, křeslo, polštáře a matrace, které vám narovnají páteř. A přitom se cena přehoupla jen něco málo přes dvěstě tisíc!

Jenomže, k tomu, abychom dostali parádní kšiltovku zdarma, nám ještě dvacet tisíc scházelo. Prodejce ale nebyl žádný škrt, takže nám oběma nabídl nový mobilní tarif. Sice teď platíme měsičně o něco víc, ale zase jsme přišli o nějaké volné minuty. A kšiltovka je naše!

Při placení jsem zjistil, že mám v peněžence jen použitý lístek na tramvaj, ale i na to prodejce myslel a během chviličky jsem si přes něj sjednal velice výhodnou půjčku, kterou, půjde-li vše podle plánu, budu splácet až do konce života.

Srdečné bylo naše loučení a ještě dlouho jsme mladíkovi mezi dveřmi děkovali. I já už byl na odchodu. Ještě jsem však pomohl dědečkovi přestěhovat postel do obýváku, protože ložnici jsme museli vyhradit jen pro nakoupené zboží. Doma už na mě maminka čekala a hned se ptala, jak to u dědečka dopadlo.

"Počkej chvilku," řekl jsem jí. "Já ti to budu všechno vypravovat," a podal jsem jí chňapky.

Autor: Daniel Tomáš | čtvrtek 13.4.2017 8:39 | karma článku: 31.08 | přečteno: 1463x

Další články blogera

Daniel Tomáš

Proč píšu knihu

Ona taková kniha, to není nějaká lecjaká věc. Mnohdy si jí lidé vůbec neváží, natož aby se jí svěřovali a rovnou jí hází do ohně. Jo, byli i takoví lidé. Ale pak sami shořeli. Na to bacha.

11.9.2023 v 15:09 | Karma článku: 9.39 | Přečteno: 145 | Diskuse

Daniel Tomáš

Mravenčí doktor odchází od soudu s podmínkou

Připomeňme si sled událostí případu, který otřásl naší republikou a o kterém slyšel snad úplně každý člověk v zemi. Na ostře sledovaný případ, který byl dnes završen vynesením rozsudku, jako první upozornil básník Jozef Kožíšek.

7.9.2023 v 14:33 | Karma článku: 16.79 | Přečteno: 760 | Diskuse

Daniel Tomáš

Braničtí rytíři

Dle starých pověstí českých, ukrývá se v katakombách pod branickým pivovarem mocné vlastenecké vojsko, které je připraveno v hodině temna vyjet na pomoc nepříteli národa českého.

19.5.2022 v 10:59 | Karma článku: 8.76 | Přečteno: 295 | Diskuse

Daniel Tomáš

Než rasistou, to radši vrahem bys bejt chtěl

Narazil jsem v minulém týdnu na dva zvláštní články. V jednom je hlavní postavou člověk, který před deseti lety v soukromé konverzaci použil rasistickou metaforu a nyní je bez práce. V druhém článku je pak člověk, který před...

18.10.2021 v 13:55 | Karma článku: 33.78 | Přečteno: 1091 | Diskuse

Další články z rubriky Poezie a próza

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 6.97 | Přečteno: 102 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 14.73 | Přečteno: 198 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.52 | Přečteno: 197 | Diskuse

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 131 | Diskuse

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma článku: 11.10 | Přečteno: 192 | Diskuse
VIP
Počet článků 146 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1509

Jsem velekrál skladu v maličké firmě. Mám jen jediného podřízeného, a ani ten mne neposlouchá.. Dvakrát jsem neúspěšně studoval VŠ, tak jsem se dal na dráhu dělníka. Jsem pánem ještěrky a vozím palety z bodu A do bodu B, a když je frmol, tak i do bodu C, ale v žádném případě do bodu D.. Mám rád sport, pivo, rybařinu, pivo, dobré jídlo, přítelkyni, pivo, četbu, Bory, bory, skaliny, řeky, lučiny, českou hymnu, vychlazenou Plzeň a tak různě....

Tady mi můžete anonymně nadávat:

danieltomas08@post.cz

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...