Pan Síla, lstivý hrnčíř a návrat kreténa

3. 01. 2018 8:25:57
Asi se nestává příliš často, aby se člověk mohl na konci své kariéry pochlubit šestnácti tituly mistra světa. Když tak přemýšlím, vybaví se mi asi jen bratři Pospíšilové a jejich dvacet titulů mistrů světa v kolové.

Sílá a lstivý hrnčíř

Phil Taylor, který je známý pod přezdívkami The Power nebo Crafty Potter (což by měl být lstivý hrnčíř, ale nevím, jak k tomu přišel), nesoutěží v kolové, nýbrž v šipkách.

1. 1. 2018 odehrál své poslední finále šipkařského mistrovství světa, ve kterém podlehl o generaci mladšímu soupeři (Rob Cross), který se narodil v roce 1990, tedy ve stejném roce, kdy Phil Taylor získal svůj první titul mistra světa.

Phil Taylor se narodil 13. srpna 1960 v anglickém městě Stoke on Trent. Nedokončil ani střední školu a následně se živil jako dělník v továrně, kde se vyráběly keramické držáky pro toaletní papír. K šipkám se dostal až v šestadvaceti letech, kdy dostal od manželky k narozeninám terč a šipky. Šipky ho začaly bavit a začal chodit do jedné hospody, kde fungoval šipkařský klub. Hospodu provozoval Eric Bristow, což byl v té době šipkařský mistr světa. Zpozoroval u Taylora jistou míru talentu a nabídl mu, aby začal házet profesionálně. Bristow Taylorovi natolik věřil, že mu dal do začátku deset tisíc liber, aby se mohl šipkám věnovat naplno. No a na konci je těch šestnáct titulů. V roce 2010 byl Phil Taylor vyhlášen druhou největší sportovní osobností Velké Británie a stanul na jednom podiu s Davidem Beckhamem. Golfista Ian Poulter to celé označil za frašku.

Těch deset tisíc liber nebyla úplně špatná investice, uvážíme-li, že Taylor během kariéry vydělal přes 200 milionů korun. Nedostudovaný kluk co hází šipky do terče... To si člověk nevymyslí. Se ženou, která Philovi darovala k narozeninám terč, se Taylor v roce 2014 rozvedl. Dnes již bývalá žena dostala 830 tisíc liber a navrch pět domů. To by si asi tenkrát nepomyslela, když ten terč kupovala.

Většina lidí si při slově šipky asi představí takovou tu klasickou putyku, kde v rohu stojí omlácený automat, okolo kterého opilá klientela nebezpečně zabodává ostré hroty šipek. Což vlastně asi není tak daleko od pravdy. Každopádně, mistrovství světa se koná před patnácti tisícovým publikem a tito lidé dokáží vytvořit atmosféru, která hravě strčí do kapsy fotbalové zápasy naší české první ligy. No zkrátka, šipky mohou vypadat i takhle (na videu je Raymond van Barneveld "Barney" a zvlášť závěr je parádní):

Kretén

Dokonce i já jsem před několika lety podlehl kouzlu šipek a v jedné plzeňské hospůdce se účastnil pravidelných turnajových klání. Má kariéra měla jen krátkého trvání a byla utnuta tragickou událostí, o které se dokonce rozepsaly i místní deníky, ale i tak jsem si vysloužil přezdívku a pověst, jenž mě předcházela. Na naše utkání nechodilo příliš početné publikum. Dejme tomu třicet lidí včetně uklízeček a včetně těch, kteří nevěnovali pozornost šipkám, nýbrž jen akoholu. I tak v sále panovalo dusno a hmatatelné napětí. Mnohdy se i ozval potlesk.

Já vždy věnoval velkou pozornost technice a přípravě. Dlouhým zkoumáním a testováním jsem nakonec dospěl k závěru, že nejlépe házím po druhém pivu. Po třetím to ještě šlo a čtvrté pak bylo onou hranicí. Po šestém jsem již nevěděl, který ze dvou terčů je ten skutečný a po dalším pivě jsem již nevěděl, kde jsem.

Ke konci mé slibně se rozvíjející kariéry a k té tragické události došlo právě na jednom takovém turnaji. Probojoval jsem se do finále, ve kterém se mým soupeřem stal dobře známý Joska "Buchar" Jedlička. Hrálo se na tři vítězné sety, přičemž první dva vyhrál suveréně Buchar. Nezbývalo, než zbytek zápasu opanovat a pokusit se tak o malý zázrak. Diváci v sále již měli jasno a Buchar se nebránil přijímat gratulace. Buchar však netušil, že teprve dopíjím své druhé pivo.

V dalším setu jsem si ho povodil jak malýho kluka. Ve čtvrtém trošku zlobil, ale nakonec jsem ho stejně zlomil a poslal tak finále do rozhodujícího páteho setu. To už byl sál na nohou. Čišníci nestačili nosit občerstvení. Ozvalo se i skandování a já s potěšením zjistil, že v jednom rohu se dokonce utvořil můj jakýsi fanclub. S ještě větším potěšením jsem pak zaznamenal, že jde o fanclub převážně dívčí. V tom se mi zkrátka sedmdesátiletý Buchar nemohl vyrovnat.

Možná se mi z toho všeho rozklepala kolena, protože první kolo pátého setu bylo jasně v režii Buchara. Další jakbysmet a od prohry mě dělilo jen jedno jediné kolo. Prize Money byla stanovena na slušných sto padesáti korunách, ale na to jsem v tu chvíli nemyslel. Dívčí alt zanesl k mým slechům veršovaný popěvek a já v tu chvíli pochopil, že prohrát nemohu. Roznesl jsem Buchara na kopytech takovým stylem, že si pro něho musela dojít manželka.

Z reproduktorů zazněla obligátní We are the champions. Byl jsem v naprosté euforii. Přesně ta chvíle, kdy uřícený fotbalista hodí do kotle fanoušků svůj propocený dres. Ta chvíle, kdy zfetovaný bubeník hodí do davu své paličky, nebo kytarista své trsátko. Nebo houslista svůj smyčec.

Já měl jen ty šipky... A svůj nový fanclub... Tak jsem tam v tý euforii své šipky mrsknul. V tu chvíli celý sál ztichl, dokonce i Mercury dozpíval. Všichni pozorovali dívčinu, která běhale po sále se šipkou v oku a něco hlasitě vyprávěla. Ale rozumět jí vůbec nebylo... Hned za ní běžela další, která měla šipku v uchu jako náušnici.

Po tomto incidentu jsem se stáhl ze šipkařského světa a sledoval ho jen z povzdálí. Vysloužil jsem si přezdívku Kretén a můj fanclub se rozpadl. Jenže ruka svrbí... A teď, když se Lstivý hrnčíř odebral na odpočinek a uvolnil tak své místo na výsluní, mě svrbí o mnoho víc. No, asi takhle: Daniel "Kretén" Tomáš ještě neřekl své poslední slovo!

Autor: Daniel Tomáš | středa 3.1.2018 8:25 | karma článku: 23.01 | přečteno: 2354x

Další články blogera

Daniel Tomáš

Proč píšu knihu

Ona taková kniha, to není nějaká lecjaká věc. Mnohdy si jí lidé vůbec neváží, natož aby se jí svěřovali a rovnou jí hází do ohně. Jo, byli i takoví lidé. Ale pak sami shořeli. Na to bacha.

11.9.2023 v 15:09 | Karma článku: 9.39 | Přečteno: 145 | Diskuse

Daniel Tomáš

Mravenčí doktor odchází od soudu s podmínkou

Připomeňme si sled událostí případu, který otřásl naší republikou a o kterém slyšel snad úplně každý člověk v zemi. Na ostře sledovaný případ, který byl dnes završen vynesením rozsudku, jako první upozornil básník Jozef Kožíšek.

7.9.2023 v 14:33 | Karma článku: 16.79 | Přečteno: 760 | Diskuse

Daniel Tomáš

Braničtí rytíři

Dle starých pověstí českých, ukrývá se v katakombách pod branickým pivovarem mocné vlastenecké vojsko, které je připraveno v hodině temna vyjet na pomoc nepříteli národa českého.

19.5.2022 v 10:59 | Karma článku: 8.76 | Přečteno: 295 | Diskuse

Daniel Tomáš

Než rasistou, to radši vrahem bys bejt chtěl

Narazil jsem v minulém týdnu na dva zvláštní články. V jednom je hlavní postavou člověk, který před deseti lety v soukromé konverzaci použil rasistickou metaforu a nyní je bez práce. V druhém článku je pak člověk, který před...

18.10.2021 v 13:55 | Karma článku: 33.78 | Přečteno: 1091 | Diskuse

Další články z rubriky Sport

Petr Těthal

Pavel Kousal – skrytý „poklad“, zatím jen v ELH?

Sparta letos naplňuje očekávání a její hráči taktéž. Mě asi nejvíc překvapil Pavel Kousal. A to svojí komplexností a vlivem na hru.

27.3.2024 v 14:37 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 48 | Diskuse

Petr Těthal

MS v ledním hokeji divize IIIA

V Kyrgyzstánu se konalo MS jedné z nižších divizí (divize IIIA), pojďme se na tento turnaj podívat malinko blíž.

19.3.2024 v 14:44 | Karma článku: 7.04 | Přečteno: 199 | Diskuse

Petr Mašín

Iron Dad – První nádech svobody

První kapitola mé cesty na dlouhý triatlonový závod, Iron Man. O mém bezstarostném dětství a prvním horském kole, díky kterému jsem pochopil, že v životě budu chtít dál a výš.

16.3.2024 v 15:29 | Karma článku: 10.38 | Přečteno: 136 | Diskuse

Milan Macho

Fotbalové nůžky se rozevírají

Budíček! Probuďme se ze snu, že se úroveň české fotbalové ligy nějak výrazně zvedla. Fakta z Evropské ligy: Liverpool – Sparta 11:2, AC Milán – Slavia 7:3. Smutný rezultát měření sil zástupců české ligy s anglickými a italskými.

15.3.2024 v 19:22 | Karma článku: 14.22 | Přečteno: 330 | Diskuse

Petr Těthal

Play-off, baráž, systém prolínání soutěží… Co je nejvíce fér?

V ELH započaly vyřazovací boje. A jako každý rok zároveň s nimi začala debata o tom, kolik týmů by mělo postoupit do play-off a samozřejmě se stočí i řeč na baráž. 100 lidí = 100 názorů. Tady je ten můj.

15.3.2024 v 13:35 | Karma článku: 5.13 | Přečteno: 148 | Diskuse
VIP
Počet článků 146 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1509

Jsem velekrál skladu v maličké firmě. Mám jen jediného podřízeného, a ani ten mne neposlouchá.. Dvakrát jsem neúspěšně studoval VŠ, tak jsem se dal na dráhu dělníka. Jsem pánem ještěrky a vozím palety z bodu A do bodu B, a když je frmol, tak i do bodu C, ale v žádném případě do bodu D.. Mám rád sport, pivo, rybařinu, pivo, dobré jídlo, přítelkyni, pivo, četbu, Bory, bory, skaliny, řeky, lučiny, českou hymnu, vychlazenou Plzeň a tak různě....

Tady mi můžete anonymně nadávat:

danieltomas08@post.cz

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...