Jak mě unesli mimozemšťané

Hospoda, do které jsem měl namířeno, je od naší vesnice vzdálená 1,5km, což je přesně sto miliontina vzdálenosti Země od Slunce. Náhoda? Nemyslím si...

Byl jsem nucen zavítat do této přespolní krčmy, jelikož u nás na vsi musela hospoda přerušit provoz. Ne snad kvůli EET, nýbrž vinou nečekané návštěvy krajské hygieny, kterou jsem po krutých bolestech dutiny břišní sám zavolal. Cesta tam, vedoucí přes les po silnici, jejíž vzhled ponejvíce připomína sýr ementál, byla ještě v pořádku. Ničeho zvláštního jsem si nevšiml a nad hlavou mi radostně štěbetali opeřenci. I zajíček opustil bezpečí pelechu a přišel se na mne podívat k cestě. Vesele jsem mu zamával, ačkoliv mi při tom pohledu značně vyhládlo. Po zdolání mírného vršku jsem se ocitl mimo les mezi poli. Sledoval jsem poskakující bílé srnčí zadnice a kochal se výhledem do dáli. Kdybych tak tušil, co mě o pár hodin později na tom samém místě čeká, zřejmě bych se otočil a pelášil domů.

V hospodě panovala přátelská atmosféra, to se však změnilo příchodem cizáka, tedy mě. Podezíravé a odměřené pohledy sledovaly každý můj pohyb. Naštěstí jsem mezi posádkou poznal jednoho svého známého, se kterým jsme kdysi v mládí před rokem, během nácviku kouření, zapálili u nás na vesnici stoh sena. Pozval mě ke stolu a vybídl mě ke sledování přímého přenosu hokejového utkání, které právě běželo v televizi, a ke kterému byla soustředěna veškerá pozornost lokálu.

Já sice nejsem moc velký nadšenec do hokeje, netrvalo však dlouho, a již jsem se přidal k ostatním, zřejmě bývalým hokejistům, a radil trenérům do televize, jak se zrovna zachovat. Já ani nevím, kdo proti komu hrál, ale cokoliv se na kluzišti odehrálo, to bylo špatně. Všichni v hospodě jsme jasně věděli, kde je chyba a jak jí nejlépe napravit. Ne však aktéři utkání, ti jakoby tam byli poprvé.

Hokej zanedlouho skončil a my tak měli slabou deseti minutovku na zkritizování celého zápasu, jelikož jako další se o slovo přihlásil tenis. Tak ten už mě vůbec nezajímá, abych se přiznal, ale i tak jsem na mladé hráčce nenechal nit suchou. A čím více destilátů jsem pojal, tím sprostěji jsem nadával, čímž jsem si získal respekt okolních štamgastů, kteří každý můj výkřik podpořili pokýváním hlav.

Čas ubíhal a venku se již dávno rozhostila tma. Zpozoroval jsem, že v krčmě jsem zůstal již jen já a pan vrchní, který přišel k mému stolu a netrpělivě si poklepával na své náramkové hodinky, dávaje mi najevo, že je čas odchodu. Položil přede mne zhusta počmáranou účtenku a já se ani nepokoušel dopočítat výsledku. Vstal jsem a vratkým krokem jsem se sesunul k zemi a doplazil ke dveřím.

Chvilku jsem poležel venku před hospodou, než mě studený vzduch probral alespoň natolik, abych byl schopen udržet se na nohou a vydat se směrem k domovu. Cesta se značně prodloužila, jelikož na jeden krok kupředu jsem udělal dalších pět kroků náhodným směrem. Do toho jsem těsně před tou nešťastnou událostí zaznamenal jistou anomálii, kdy mě zcela nepochopitelně, několikrát po sobě, zasáhla asfaltová silnice do čela. No, a právě při jednom takovém zásahu, těsně na kraji lesa, jsem se ocitl v kuželu jasného světla, které mě oslnilo a dočista znehybnělo.

Ucítil jsem, jak mě neznámá sílá táhne směrem ke zdroji toho záření. Věděl jsem, která bije, jelikož jsem viděl mnoho filmů, zabývajících se touto tématikou. Začal jsem ječet: "Vy mezigalaktické obludy, ihned mne pusťte, nebo uvidíte! Víte kdo já jsem?" nechal jsem jim chviličku na přemýšlení, ale vůbec se nesnažili uhodnout. "Jsem řádným obyvatelem planety Země. Člen říše živočišné, též známý jako Homo Sapiens!"

Neznámý hlas promluvil: "Co říkal?"

"Nevím, asi něco o teplouších." a tento druhý hlas pokračoval směrem ke mně: "Nyní budete převezen na záchytnou stanici, kde budete podroben dalšímu zkoumání."

"Nikdy!" zakřičel jsem a v rámci sebeobrany jsem kolem sebe začal zuřivě vykopávat nohy. "Nemíním tuto Zemi opouštět!" Pak najednou jeden z mých zbloudilých kopanců zasáhl prostor mezi vetřelcovými stojnami. Hle, tak zde je jejich citlivé místo, pomyslel jsem si, když se vetřelec sesunul s bolestivým vzdechem k zemi. Dobře skrytou patičkou jsem pak zásahem do stejných partií odrovnal i druhou příšeru a podařilo se mi vysvobodit.

Kužel světla zhasl a já utíkal lesem, nedbaje větví šlehajících mě přes tváře, po kterých mi kanula krev. Kdybych se otočil, spatřil bych za sebou vesmírný koráb osvětlený podivným modrým majáčkem. Ale já si ohlédnutí nedovolil. Běžel jsem dlouho a ani pořádně nevím kam, ale po nějaké době jsem spatřil stoh sena. Dosprintoval jsem až k němu a zahrabal se do něj až po krk v naději, že zde zůstanu skryt. Pocuchané nervy si vyžádaly svoji pravidelnou dávku nikotinu. Zcela vysílen jsem během pokuřování upadl do tvrdého spánku, ze kterého mě probudil až příjezd hasičských vozů.

 

"No, a takhle se to všechno událo," řekl jsem postavě s letitou a vrásčitou tváří usazené v pohodlném křesle.

"No... Pane Tomáši," promluvil pan doktor. "Ty prášky, co jsem vám dal posledně, berete je?"

"Tak určitě..."

Autor: Daniel Tomáš | pátek 28.7.2017 9:21 | karma článku: 25,20 | přečteno: 1382x
  • Další články autora

Daniel Tomáš

Proč píšu knihu

Ona taková kniha, to není nějaká lecjaká věc. Mnohdy si jí lidé vůbec neváží, natož aby se jí svěřovali a rovnou jí hází do ohně. Jo, byli i takoví lidé. Ale pak sami shořeli. Na to bacha.

11.9.2023 v 15:09 | Karma: 9,39 | Přečteno: 191x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Mravenčí doktor odchází od soudu s podmínkou

Připomeňme si sled událostí případu, který otřásl naší republikou a o kterém slyšel snad úplně každý člověk v zemi. Na ostře sledovaný případ, který byl dnes završen vynesením rozsudku, jako první upozornil básník Jozef Kožíšek.

7.9.2023 v 14:33 | Karma: 16,79 | Přečteno: 808x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Braničtí rytíři

Dle starých pověstí českých, ukrývá se v katakombách pod branickým pivovarem mocné vlastenecké vojsko, které je připraveno v hodině temna vyjet na pomoc nepříteli národa českého.

19.5.2022 v 10:59 | Karma: 9,40 | Přečteno: 343x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Než rasistou, to radši vrahem bys bejt chtěl

Narazil jsem v minulém týdnu na dva zvláštní články. V jednom je hlavní postavou člověk, který před deseti lety v soukromé konverzaci použil rasistickou metaforu a nyní je bez práce. V druhém článku je pak člověk, který před...

18.10.2021 v 13:55 | Karma: 33,86 | Přečteno: 1140x | Diskuse| Společnost

Daniel Tomáš

Zahrajeme si na trenéra

Jste trenérem týmu, který usiluje o postup do Ligy mistrů. Z prvního zápasu si přivezete dvougólové manko a v domácím prostředí tak musíte minimálně vstřelit tři branky a žádnou nedostat, abyste se vyhnuli prodloužení a ...

11.8.2021 v 15:05 | Karma: 17,73 | Přečteno: 578x | Diskuse| Sport

Daniel Tomáš

Skvrna

Linda se celou noc převalovala v posteli. Návaly horka střídala zimnice a bolest břicha na pohodě také nepřidala. Ráno ji bylo o něco lépe a když jí teploměr ukázal normální tělesnou teplotu, opláchla se a vydala se do práce.

22.7.2021 v 18:32 | Karma: 18,76 | Přečteno: 754x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Však zítra je také den

Horké polední paprsky slunce těžce dopadaly na zahrádku malého, ovšem za to velice malebného domku. Anna se svojí maminkou zrovna plely záhony. Práce to byla těžká a nepříjemná, ale zároveň i dosti nezbytná.

9.6.2021 v 7:37 | Karma: 18,82 | Přečteno: 460x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Muž se stromem

Bedřich Svátek byl starý a v tuto chvíli i velice, ale opravdu velice rozzlobený muž. Za plotem, ohraničující jeho pozemek, již postával početný dav, v čele se starostou obce a vzadu se členy místního sboru dobrovolných hasičů.

26.5.2021 v 16:16 | Karma: 18,67 | Přečteno: 440x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Dobrý den

Jednou časně z rána, stál jsem ve společných prostorách pátého patra našeho panelového domu a vyčkával na příjezd výtahu, který sestupoval z vyšších pater, aby mi usnadnil cestu do zaměstnání.

4.5.2021 v 17:23 | Karma: 20,67 | Přečteno: 720x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Výkřik ženy

Svého času jsem se ucházel o velice atraktivní a vysoce inteligentní dívku. Takže smrtící kombinace. Navíc měla zálibu v umění, zvláště pak v tom současném, což není zrovna má parketa.

3.5.2021 v 17:29 | Karma: 28,40 | Přečteno: 842x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Na konci tunelu

Také jste někdy přemýšleli nad tím, co asi znamená to magické bílé světlo na konci tunelu, o kterém mluví ti, kteří se jednou nohou octli v hrobě, rozmysleli si to a vrátili se mezi živé?

9.3.2021 v 14:46 | Karma: 17,90 | Přečteno: 488x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Jak jsem zničil AZ kvíz

Jednoho chmurného večera, sešla se naše rodina nad prázdným stolem v námi nelegálně obývané sklepní kóji jednoho panelového domu, aby dala hlavy dohromady a poradila si s tíživou finanční situací, do které nás uvedl otec.

19.2.2021 v 9:20 | Karma: 26,23 | Přečteno: 1492x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

První kontakt

Jak si představuji první kontakt s mimozemskou civilizací? Rozhodl jsem se takový výjev nakreslit, ačkoliv kreslit věru neumím...

30.12.2020 v 18:40 | Karma: 13,65 | Přečteno: 404x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Jak jsem opět opravil video

Je celkem paradoxní, že je můj dědeček pravděpodobně jeden z posledních, ne-li poslední, člověk v Plzni a možná v celém kraji, který má dodnes doma videopřehrávač a za celých dvacet let se jej nenaučil obsluhovat.

12.12.2020 v 13:51 | Karma: 22,44 | Přečteno: 625x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Výpečky

„Zatracená hůlka," řekl Libor polohlasně a s námahou se ohýbal pro hůl, která mu spadla, když nandaval nákup do tašky. Paní pokladní na situaci nijak nereagovala a dál načítala čárkové kódy ze zboží, které se následně hromadilo..

30.11.2020 v 14:19 | Karma: 29,75 | Přečteno: 1060x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Invaze

Starý barman ledabyle otíral ještě starší pult v ponuře osvětleném baru, do kterého před třiceti lety nastoupil na krátkodobou brigádu, jen než si najde něco lepšího. Problém je, že něco lepšího nemusí nutně hledat zrovna vás.

26.11.2020 v 19:00 | Karma: 17,93 | Přečteno: 507x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

S covidem pod košem

Ke covidu se již vyjádřil kde kdo. Experti, kteří se nikdy neshodnou, politici, zubaři, herci, zpěváci, sportovci, pán, co nám do práce vozí obědy... Ještě jsem však nezaznamenal vyjádření nějakého skladníka. Vezmu to tedy na sebe

21.11.2020 v 18:09 | Karma: 17,96 | Přečteno: 600x | Diskuse| Společnost

Daniel Tomáš

My všichni rouškou povinní

V ranní ospalosti jsem ledabyle ukusoval krajíc chleba pomazaný zavařeninou a pročítal denní tisk. Zaujala mne zpráva z dalekého Ruska, kde se jedna místní fabrika rozhodla vyrábět roušky z porcelánu.

10.11.2020 v 12:08 | Karma: 21,65 | Přečteno: 777x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Dobrý skutek

Stalo se jedné horké letní noci, že jistý Jindřich Krůta, toho času povoláním kočí, vynesl z hořícího sirotčince na dvacet dětí a sám vážná zranění při tom utrpěl.

15.5.2020 v 17:54 | Karma: 20,31 | Přečteno: 496x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Kašlete na sochy, sázejte stromy

Hromada bronzu či jiného materiálu uplácaná do podoby, která připomíná, v případě Věry Špinarové dosti vzdáleně, osobu, která již nežije. Navíc vděčný cíl městských opeřenců.

5.5.2020 v 15:49 | Karma: 39,56 | Přečteno: 2898x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 146
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1520x
Jsem velekrál skladu v maličké firmě. Mám jen jediného podřízeného, a ani ten mne neposlouchá.. Dvakrát jsem neúspěšně studoval VŠ, tak jsem se dal na dráhu dělníka. Jsem pánem ještěrky a vozím palety z bodu A do bodu B, a když je frmol, tak i do bodu C, ale v žádném případě do bodu D.. Mám rád sport, pivo, rybařinu, pivo, dobré jídlo, přítelkyni, pivo, četbu, Bory, bory, skaliny, řeky, lučiny, českou hymnu, vychlazenou Plzeň a tak různě....

Tady mi můžete anonymně nadávat:

danieltomas08@post.cz

 

Seznam rubrik