Vzdávám se působení ve fotbalové reprezentaci ČR

15. 09. 2017 8:13:34
Nošení dresu se lvíčkem na prsou považuji za jednu z největších ctí, které se může člověku v naší zemi dostat. Skutečně těžko se této pocty vzdává dobrovolně. Já však, i přes můj stále produktivní věk, tak činím.

Ano, jsem si vědom, že je pro vás tato zpráva šokující a možná si říkáte, že přišla jako blesk z čistého nebe. Já se však takto nerozhodl ze dne na den, nýbrž po dlouhém přemýšlení. Své pocity jsem řešil s rodinou a nejbližšími přáteli a rozhodující pak pro mne bylo prohlášení mé přítelkyně, která jasně řekla, že jestli nepřestanu s těma volovinama, tak se odstěhuje!

Kdyby mi někdo před pár lety řekl, že se v ani ne třiceti letech vzdám reprezentace, pomyslel bych si o dotyčném, že je blázen. Avšak, člověk míní...

Jedním z důvodů, proč se s reprezentací loučím je mé pracovní vytížení. Pracuji od pondělí do pátku, každý den devět hodin. Na trénování mi tedy nezbývá mnoho času a sám cítím, že s mojí formou není vše v pořádku. Představa, že bych netrénoval a chodil jen každý půlrok na reprezentační srazy mužstva je naivní.

Další důvod je jasný. Peníze... Zápasy v reprezentačním dresu nejsou nijak finančně ohodnocené. Žiju jen z toho, co si vydělám u nás ve firmě jako skladník. Nemohu se proto vrátit po víkendu do práce a oznámit zaměstnavateli, že jsem si v sobotu kdesi v Ázerbajdžánu pochroumal koleno, a že jsem tím pádem práce neschopný. To bych zachvilku nemusel mít práci vůbec...

Nejzávažnější důvod, který mne přesvědčil o vzdání se reprezentačního dresu, je spjat s osobou druhého místopředsedy fotbalové asociace, Romana Berbra, který se po Peltově rezignaci samozvaně ujal řízením FAČRu, ačkoliv by to podle zvyklostí a norem měl dělat první místopředseda, tedy pan Zdeněk Zlámal. Roman Berbr, vyučený mlýnský montér (taky nevím, co to je), člověk, který se chlubí svojí estébáckou minulostí a člověk, který se vytahuje, že řídí valné hromady pomocí korejských vojáků, kteří hlasují tak, jak si on přeje, v současné době válčí s komisí rozhodčích.

Poradcem předsedy komise rozhodčích je pan Otakar Černý, bývalý šéf redakce sportu České televize. Otakar Černý je známý kritik Romana Berbra, o kterém tvrdí, že řídí fotbal jako mafián. Možná právě proto došlo na toaletách plzeňského stadionu během listopadového utkání mezi Plzní a Brnem k "drobnému" incidentu, kdy měl Roman Berbr pana Černého fyzicky napadnout. Pan Černý popisuje událost takto: "Měl na sobě dlouhý kožený kabát. Chytil mě za pravou paži a cloumal se mnou. Řekl mi: Ty ču..., už sem nejezdi, nebo ti dáme na držku. Za mě i za Dášu," říká Černý. "Já mu na to neřekl ani slovo." Celý článek je pak zde.

Jsem si jistý, že po tomto zážitku již pan Černý toaletu použít nepotřeboval, jelikož se nejspíše dočista posral.

To bylo v době, kdy předsedou FAČRu byl ještě Miroslav Pelta. Pan Černý se předsedovi s tímto zážitkem svěřil a od pana Pelty následně obdržel smsku, ve které bylo: "Alespoň vidíš, s jakými lidmi já musím spolupracovat."

No, a pro mě to byla pověstná poslední kapka, po které pohár trpělivosti přetekl a já se tak zařekl, že tento hnůj reprezentovat nebudu. Nechci podporovat zřízení, ve kterém si člověk nemůže ani v klidu odskočit, aniž by mu při tom mlýnský montér a estébák v jedné osobě nenadával do čú****.

Já vím, já vím... Jako bych vás teď slyšel. Říkáte si: Danieli, není to trošku ukvapené? Vždyť jsi v nejlepším fotbalovém věku! Dámy a pánové, já si nesmírně vážím vaší podpory a moc vám za ní děkuji, nicméně jsem pevně rozhodnut a své stanovisko již nehodlám měnit!

Dávám tedy na vědomí všem současným i budoucím kormidelníkům českého fotbalu, že jejich případné pozvánky k účasti na reprezentačních utkáních zůstanou z mé strany nevyslyšeny. Kapitolu s názvem REPREZENTACE tak uzavírám. Jedná se o skutečně hořkou tečku, zvlášť uvědomím-li si, že jsem do této kapitoly doposud nepřispěl ani čárkou a i přes to, že nic nenasvědčovalo tomu, že bych snad v budoucnu přispět mohl.

Lord Berbr:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Roman_Berbr

http://www.reflex.cz/clanek/causy/73256/kdo-zastavi-romana-berbra-nejvetsiho-kmotra-ceskeho-fotbalu.html

Otakar Černý v DVTV: https://video.aktualne.cz/dvtv/cerny-berbr-ridi-fotbal-jako-mafian-ve-sportu-ct-jsme-nechte/r~ad7319c4777811e79c3f0025900fea04/?redirected=1505130358

Autor: Daniel Tomáš | pátek 15.9.2017 8:13 | karma článku: 33.58 | přečteno: 2797x

Další články blogera

Daniel Tomáš

Proč píšu knihu

Ona taková kniha, to není nějaká lecjaká věc. Mnohdy si jí lidé vůbec neváží, natož aby se jí svěřovali a rovnou jí hází do ohně. Jo, byli i takoví lidé. Ale pak sami shořeli. Na to bacha.

11.9.2023 v 15:09 | Karma článku: 9.39 | Přečteno: 145 | Diskuse

Daniel Tomáš

Mravenčí doktor odchází od soudu s podmínkou

Připomeňme si sled událostí případu, který otřásl naší republikou a o kterém slyšel snad úplně každý člověk v zemi. Na ostře sledovaný případ, který byl dnes završen vynesením rozsudku, jako první upozornil básník Jozef Kožíšek.

7.9.2023 v 14:33 | Karma článku: 16.79 | Přečteno: 760 | Diskuse

Daniel Tomáš

Braničtí rytíři

Dle starých pověstí českých, ukrývá se v katakombách pod branickým pivovarem mocné vlastenecké vojsko, které je připraveno v hodině temna vyjet na pomoc nepříteli národa českého.

19.5.2022 v 10:59 | Karma článku: 8.76 | Přečteno: 295 | Diskuse

Daniel Tomáš

Než rasistou, to radši vrahem bys bejt chtěl

Narazil jsem v minulém týdnu na dva zvláštní články. V jednom je hlavní postavou člověk, který před deseti lety v soukromé konverzaci použil rasistickou metaforu a nyní je bez práce. V druhém článku je pak člověk, který před...

18.10.2021 v 13:55 | Karma článku: 33.78 | Přečteno: 1091 | Diskuse

Další články z rubriky Sport

Petr Těthal

Pavel Kousal – skrytý „poklad“, zatím jen v ELH?

Sparta letos naplňuje očekávání a její hráči taktéž. Mě asi nejvíc překvapil Pavel Kousal. A to svojí komplexností a vlivem na hru.

27.3.2024 v 14:37 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 49 | Diskuse

Petr Těthal

MS v ledním hokeji divize IIIA

V Kyrgyzstánu se konalo MS jedné z nižších divizí (divize IIIA), pojďme se na tento turnaj podívat malinko blíž.

19.3.2024 v 14:44 | Karma článku: 7.04 | Přečteno: 199 | Diskuse

Petr Mašín

Iron Dad – První nádech svobody

První kapitola mé cesty na dlouhý triatlonový závod, Iron Man. O mém bezstarostném dětství a prvním horském kole, díky kterému jsem pochopil, že v životě budu chtít dál a výš.

16.3.2024 v 15:29 | Karma článku: 10.38 | Přečteno: 136 | Diskuse

Milan Macho

Fotbalové nůžky se rozevírají

Budíček! Probuďme se ze snu, že se úroveň české fotbalové ligy nějak výrazně zvedla. Fakta z Evropské ligy: Liverpool – Sparta 11:2, AC Milán – Slavia 7:3. Smutný rezultát měření sil zástupců české ligy s anglickými a italskými.

15.3.2024 v 19:22 | Karma článku: 14.22 | Přečteno: 330 | Diskuse

Petr Těthal

Play-off, baráž, systém prolínání soutěží… Co je nejvíce fér?

V ELH započaly vyřazovací boje. A jako každý rok zároveň s nimi začala debata o tom, kolik týmů by mělo postoupit do play-off a samozřejmě se stočí i řeč na baráž. 100 lidí = 100 názorů. Tady je ten můj.

15.3.2024 v 13:35 | Karma článku: 5.13 | Přečteno: 148 | Diskuse
VIP
Počet článků 146 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1509

Jsem velekrál skladu v maličké firmě. Mám jen jediného podřízeného, a ani ten mne neposlouchá.. Dvakrát jsem neúspěšně studoval VŠ, tak jsem se dal na dráhu dělníka. Jsem pánem ještěrky a vozím palety z bodu A do bodu B, a když je frmol, tak i do bodu C, ale v žádném případě do bodu D.. Mám rád sport, pivo, rybařinu, pivo, dobré jídlo, přítelkyni, pivo, četbu, Bory, bory, skaliny, řeky, lučiny, českou hymnu, vychlazenou Plzeň a tak různě....

Tady mi můžete anonymně nadávat:

danieltomas08@post.cz

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...