Jak jsem opět opravil video

Je celkem paradoxní, že je můj dědeček pravděpodobně jeden z posledních, ne-li poslední, člověk v Plzni a možná v celém kraji, který má dodnes doma videopřehrávač a za celých dvacet let se jej nenaučil obsluhovat.

Ale od toho jsem tady já, byť jsem se narodil v době, kdy videu již potichu, za to však dosti naléhavě, zvonila hrana.

Dědeček pozval svého dlouholetého kamaráda k sobě domů. Kamarád s sebou přinesl i videokazetu, na které byl natočený nějaký veskrze zábavný pořad, který chtěli společně sledovat. Nejprve však pojedli, usadili se do obýváku, kde se již stůl prohýbal pod chlebíčky a cukrářskými výrobky. Pohodové odpoledne a přátelskou atmosféru následně dědeček ještě provonil zalitou kávou.

Dědeček s kamarádem vzpomínali na příhody, které proběhly už před mnoha lety, a které se většinou udály úplně jinak, než si pamatovali. A mnohdy se nestaly vůbec. To však na zábavě vůbec neubíralo, ba naopak.

Pak dědeček nabídnul koňak, který zakoupil před pětadvaceti lety v Bulharsku, a který podával jen při opravdu zvláštních příležitostech. Když se po okoštování oběma protočily panenky a dopadli do křesel, navrhl kamarád, že by mohli shlédnout natočený pořad.

Dědeček tedy přistoupil k videu, ale co to? Video se nějak zaseklo. Nejenže nechtělo spustit přehrávání, ono navíc odmítalo i kazetu vydat zpět. Dědeček začal mačkat všechna tlačítka na videu, což je jeho jediná metoda, jak video opravit. Kamarád nezůstal stranou a začal vytahovat z videa i z televize všechny kabely, které mu přišly pod ruku. Ale ani to nezabralo!

Nakonec dědeček pravil: „Ta tvoje hovadina mi zničila video!"

Kamarád se urazil, a protože nabyl dojmu, že se návštěva neubírá správným směrem, a že přátelská atmosféra je ta tam, vzdal se své videokazety a odešel domů, zanechaje dědečka s rozbitým videem.

A zde již nastupuji na scénu já. Domluvil jsem se s dědečkem na sobotu, protože sobotní dopoledne si bez opravení videa již ani nedovedu představit. Přijel jsem a dědeček mě hned chvatně vedl do obýváku, kde již čekal pacient. Začal jsem tím, že jsem otevřel dvířka videa, abych se podíval, jak tam ta kazeta asi uvízla. No, a tím jsem také skončil.

„Dědo," povídám, „vždyť tam žádná kazeta není!"

„To není možný!"

„No opravdu, podívej," řekl jsem a vzal první kazetu, kterou jsem měl po ruce a vložil ji do videa. Kazeta sama zajela dovnitř a po chvilce se na obrazovce objevil jakýsi pořad.

„Hernajs," pravil dědeček. „Že bysme tam tu kazetu zapomněli dát?"

„Nejspíš," řekl jsem. „Měl by ses kamarádovi omluvit."

Dědeček tuto výzvu chvilku zvažoval a nakonec pravil: „Ať si nasere!" a podal mi kávu.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Daniel Tomáš | sobota 12.12.2020 13:51 | karma článku: 22,44 | přečteno: 626x
  • Další články autora

Daniel Tomáš

Jak jsem koukal na Ordinaci

Každý člověk, pokud tedy není nějaký pošahaný workoholik, se těší na víkend. Jediné dva dny v týdnu, kdy nemusíte předstírat pracovní nasazení a donášet na kolegy.

6.5.2024 v 12:24 | Karma: 16,90 | Přečteno: 592x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Proč píšu knihu

Ona taková kniha, to není nějaká lecjaká věc. Mnohdy si jí lidé vůbec neváží, natož aby se jí svěřovali a rovnou jí hází do ohně. Jo, byli i takoví lidé. Ale pak sami shořeli. Na to bacha.

11.9.2023 v 15:09 | Karma: 10,22 | Přečteno: 204x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Mravenčí doktor odchází od soudu s podmínkou

Připomeňme si sled událostí případu, který otřásl naší republikou a o kterém slyšel snad úplně každý člověk v zemi. Na ostře sledovaný případ, který byl dnes završen vynesením rozsudku, jako první upozornil básník Jozef Kožíšek.

7.9.2023 v 14:33 | Karma: 16,79 | Přečteno: 818x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Braničtí rytíři

Dle starých pověstí českých, ukrývá se v katakombách pod branickým pivovarem mocné vlastenecké vojsko, které je připraveno v hodině temna vyjet na pomoc nepříteli národa českého.

19.5.2022 v 10:59 | Karma: 9,40 | Přečteno: 348x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Tomáš

Než rasistou, to radši vrahem bys bejt chtěl

Narazil jsem v minulém týdnu na dva zvláštní články. V jednom je hlavní postavou člověk, který před deseti lety v soukromé konverzaci použil rasistickou metaforu a nyní je bez práce. V druhém článku je pak člověk, který před...

18.10.2021 v 13:55 | Karma: 33,97 | Přečteno: 1149x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Experta Antoše srazilo auto. Je mimo ohrožení života, MS komentovat nebude

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  19:07

Hokejový expert České televize Milan Antoš už na domácím světovém šampionátu komentovat nebude. V...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Putin udělal z Patruševa svého poradce, vzal k sobě i možného následníka

14. května 2024  11:30,  aktualizováno  12:11

Ruský prezident Vladimir Putin jmenoval dosavadního tajemníka ruské bezpečnostní rady Nikolaje...

Soud muži potvrdil výjimečný trest za vraždu tety, ve vězení strávil už 28 let

14. května 2024  10:21,  aktualizováno  11:48

Recidivista Tomáš Páv si odpyká 25 let vězení za majetkově motivovanou vraždu své tety v Jablonci...

Fritzlovi opět povolili přesun do běžného vězení. Na svobodu ho pustit nechtějí

14. května 2024,  aktualizováno  11:33

Na doživotí odsouzený Rakušan Josef Fritzl, který 24 let věznil a znásilňoval svou dceru, se ze...

Polovina umírajících by potřebovala přístup k paliativní péči, říkají experti

14. května 2024  11:32

Pro více než polovinu umírajících by byla vhodná nějaká forma paliativní péče, tedy přístupu...

Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness
Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness

Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...

  • Počet článků 147
  • Celková karma 16,90
  • Průměrná čtenost 1509x
Jsem velekrál skladu v maličké firmě. Mám jen jediného podřízeného, a ani ten mne neposlouchá.. Dvakrát jsem neúspěšně studoval VŠ, tak jsem se dal na dráhu dělníka. Jsem pánem ještěrky a vozím palety z bodu A do bodu B, a když je frmol, tak i do bodu C, ale v žádném případě do bodu D.. Mám rád sport, pivo, rybařinu, pivo, dobré jídlo, přítelkyni, pivo, četbu, Bory, bory, skaliny, řeky, lučiny, českou hymnu, vychlazenou Plzeň a tak různě....

Tady mi můžete anonymně nadávat:

danieltomas08@post.cz

 

Seznam rubrik